Sosyal medya ve SEO, internet ortamında varlığınız açısından oldukça kritik bir öneme sahiptir. Değişen teknolojiler, dijital trendler, gelecek yıllarda SEO çalışmalarında sosyal medyadan daha fazla yararlanılması gerektiğini söylemektedir. Bundan bir süre önce dijital pazarlama alanına eski SEO kuralları hâkim konumdaydı. Eskiden site dışı SEO çalışmaları link building yani bağlantı inşası çalışmalarından oluşmaktaydı. Fakat günümüzde SEO çalışmalarının bu bağlantı inşası mantığı değişmiş bulunmaktadır. Bağlantı inşası önemini devam ettirirken Google yeni bir şey buldu ve bunun adı sosyal medya!
SEO açısından bakıldığında sosyal medya ile uğraşmak küçük işletmeler için vakit alıcı olabilir ve uzun çabalar gerektirebilir. Ancak günümüzde SEO, alışılagelmiş tekniklerden daha fazlasını istemekte ve uygulamaktadır. Eski yaklaşım, SEO stratejilerini durağanlaştırmaktadır. Yenilenen algoritmalar sizden daha dinamik, değişikliğe ayak uyduran bir yapıda olmanızı beklemektedir. Sosyal medya ise bu durumları gerçekleştirebileceğiniz tek mecra konumundadır. Sosyal medyanın SEO açısından önemini liste halinde anlatacağız.
Link Building (Bağlantı İnşası) Sosyal Kanıtlamayla İlgilidir
Google neden sitenizi daha üst sıralara taşımak için başka siteden alınan linklere bakmaktadır? Cevabı basittir. Aldığınız bağlantılar birer oylama niteliğindedir. Ne kadar çok oy alırsanız, sıralamada da o kadar yüksekte konumlanırsınız. Genellikle bağlantı inşası bu amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Bu aşamadan sonra Google sahte bağlantıları keşfetti. Bazı bağlantılardaki açığı ve dengesizliği görmüş oldu.
Web siteleri bu nedenle gerçek içeriklere sahip olmak için çaba harcamak zorunda kaldılar. Bu nedenle sahte bağlantı veren web siteleri Google tarafından cezalandırılmaya başladı. Sıralama faktörü olarak bağlantıları kullanmak iyi bir fikirdir. Ancak bu, suistimale ve manipüle edilmeye açık bir durumdur. Şimdilerde ise Google manipüle edilmeye daha az açık olan sisteme, yani sosyal medyaya önem vermektedir.
Bağlantı İnşanıza Sosyal Medya Çoğul Kaynak Sağlar
Sosyal medya platformları size içeriğinizi paylaşma fırsatını sunmaktadır. Örneğin blog sayfasında bir yazı paylaştığınız zaman bu yazıyı Twitter’da da paylaşabilir, etkileşim sayısını arttırabilirsiniz. Ayrıca sitenize sosyal medya butonları yerleştirerek insanların bu mecralar aracılığı ile de sizi takip etmesini sağlayabilirsiniz. Sosyal medya sayesinde sitenize verilen bağlantıları arttırabilirsiniz. Belki de takipçilerinizin birçoğu sizin müşteriniz olmayacak. Ancak bu önemli değildir. Asıl amaç, sosyal medya aracılığı ile bilinirliğinizi arttırmak ve Google’da daha üst sıralara çıkmaktır.
Sosyal Medyada Aktif Olarak Yer Almak Önemlidir
Eski SEO çalışmalarında yapılan yanlışlardan birisi şuydu. Kimsenin dikkatini çekmeyeceği sitelerden bağlantı almak. Bu biraz çölde billboard reklamı yapmaya benzemektedir. Ancak sosyal medyanın dinamik yapısı sayesinde bu durum aşılmıştır. Yani aldığınız bağlantılar daha değerli ve önemli haldedir. Sosyal medyada aktif ve sosyal olmalısınız. Bu sayede etkileşiminiz artacak ve daha fazla bilinirliği kazanabileceksiniz.
Sosyal Sinyaller Gerçektir
Google, sosyal medyadaki tıklanma oranlarını ölçmektedir. Hangi sıklıkla içerik paylaşıyorsunuz? Ne kadar takipçiye sahipsiniz? Sosyal paylaşım imkânı sunuyor musunuz? Bütün bunlar bellidir. Sosyal sinyaller ise yeni bir bağlantı inşası niteliğindedir. İlgilenmeniz ve üzerinde yoğunlaşmanız gerekmektedir. Aktif bir iletişim halinde bulundukça dış bağlantılar organik bir şekilde oluşacaktır.
Sosyal Medya, Web Sitenize Gerçek Trafik Getirir
SEO çalışmalarında kullanılan bağlantı inşalarında %95 olarak aktif ziyaretçi sağlanmamaktadır. Size ziyaretçi getirmeyen bir strateji ne kadar işe yarar? Tabii ki hiçbir işe yaramayacaktır. Sosyal medya ise web sitenize gerçek trafik akışı sağlamaktadır. Bu anlamda hangisini tercih etmelisiniz diye bir soru sorulduğunda elbette sosyal medya tercih sebebi olmaktadır.