SEO ve Adwords Farkları Nelerdir ?

SEO ve Adwords Farkları Nelerdir ? - Gnet

SEO ve Adwords farkları nelerdir sorusu özellikle web sitesi için yeni yeni arama motoru optimizasyon çalışmalarına başlayan kişilerin merak ettiği konulardır. Birçok kişi web sitesinin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını ve daha fazla trafik elde edilmesini amaçlar. Bunun için de iki önemli araç olan SEO ve Adwords çalışmalarına başvurur. Ancak bazen bu iki önemli araç birbirleri ile karıştırılır veya da hangisi daha iyi kararsız kalınabilir. Sizler de bu gibi durumlardan şikâyet ediyorsanız, yazımızdan ikisi arasındaki önemli farkları öğrenebilirsiniz.

SEO ve Adwords Aynı Şey Değil Mi?

Birçok kişi Adwords ve SEO kavramlarının aynı veya benzer şeyler olduğunu düşünür. Hatta genel olarak Adwords çalışmalarının, SEO’nun bir parçası olduğu gibi yanlış bir düşünce hakimdir. Ancak iki kavram birbirlerinden tamamen farklıdır. Google Adwords aslında bir ücretli reklam sistemidir. Web sitenizin ücretli olarak kullanıcıların karşısına çıkarılmasını sağlar. Bunun için tek yapmanız gereken Google’a tıklanma başı ücret ödemektir. SEO ise web sitesinin arama motorlarında organik olarak üst sıralarda yer almasını sağlamak için yapılan tüm çalışmaları kapsar. SEO kalıcı sonuçlar verirken, Adwords ise tıklanma başı ücret ödediğiniz sürece web sitenizi üst sıralarda gösterir.

SEO ve Adwords Nedir?

Öncelikle SEO ve Adwords ne demek bunları bilmekte yarar var. Adwords, Google kuruluşuna ait ücretli bir reklam sistemidir. Google, arama sonuçlarında reklamlara yer vererek bu sistemin çalışmasını sağlamaktadır. Bu nedenle SEO ile uğraşmak istemeyip direkt reklam ile üst sıralara çıkmak isteyen kullanıcılar tarafından kullanılmaktadır. Bu sistemde tıklama başına ücret ödeme sistemi yer almaktadır.

SEO ise arama motoru optimizasyonu anlamına gelir ve daha üst sıralarda konumlanmak için yürütülen çalışmaları ifade etmektedir. SEO çalışmaları Adwords sistemine göre daha karışık ve zordur. İlk sayfada yer almak ciddi emek isteyen bir işlemdir. Bu çalışma düşük maliyet ile yönetilebilmektedir. Peki, SEO ve Adwords sisteminin artıları ve eksileri, yani kısacası farkları nelerdir bunları görelim.

Adwords ve SEO Çalışmalarının Ortak Amacı

Farklılıklarına karşın Google adwords ve SEO arasında ortak amaçlar da vardır. Her ikisinde de bir web sitesinin üst sıralarda görünmesi ve kullanıcının çekilmesi sağlanır. İki durumda da siteye kullanıcı trafiği gelir ve insanlar hizmet ve ürün almak için harekete geçer. Yani her ikisi de web sitelerine kullanıcı çektiği için fayda sağlar. Bir web sitesinin organik olarak üst sıralara çıkması için SEO desteği alınıp, zaman zaman trafiği daha fazla artırmak adına Adwords desteği de alınabilir.

SEO ve Adwords

SEO ve Adwords Arasındaki En Temel Farklar

SEO ve Adwords arasındaki farklar iyi bilinmeli ve buna göre hareket edilmelidir. Web siteniz için en iyi olanı istiyorsanız, bu alanda neler yapabileceğinizi düşünüyorsanız mutlaka öncelikle Adwords ile SEO arasındaki farkları öğrenmeniz gerekir. Bu farklar:

  • Adwords sisteminde daha hızlı sonuç alabilirsiniz. Reklamlar 15 dakika içerisinde görünmeye başlayabilirler. SEO ise uzun vadeli bir işlemdir. Rekabet durumuna göre süreler değişse de bu işlem için gereken süre 1 ay – 1 yıl arasında değişmektedir. Ortalama 3 – 4 aylık bir çalışma ile ilk sıralarda yer alabilmek mümkün olmaktadır.
  • Adwords sistemi maliyetlidir. Maliyeti önceden belirlenebilir. Tık başına ne kadar ücret ödeyeceğiniz bellidir. Dolayısıyla günlük ve aylık bütçenizi net olarak belirleyebilirsiniz. SEO sisteminde ise garantili bir şekilde hizmet almadıysanız maliyet tam olarak belirli değildir. Rakiplerinizden daha çok çalışmak ve daha kaliteli olmak zorundasınız.
  • Adwords sisteminden elde edilecek geri dönüşler az olmaktadır. Tık başına yüksek ücret ödeyerek bu geri dönüşleri arttırabilirsiniz. Ancak bu, daha çok maliyet demektir. SEO çalışmalarında ise alacağınız geri dönüş oranları daha yüksek olmaktadır. Ayrıca tık başına ücret ödenmeyeceğinden dolayı daha az ücret ile bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
  • Adwords reklamları dönüşümlü bir şekilde gösterilmektedir. Reklamınız, her aramada gösterilmez. Özellikle aynı kişi benzer aramalar yapıyor ise reklamınız hiç görünmemeye başlayacaktır. SEO sisteminde ise siteye girdiğinizde daima orada olursunuz. Aynı kişiler aynı aramayı kaç kere yaparlarsa yapsınlar hep orada bulunursunuz. Bu ise size süreklilik sağlayarak istikrarlı olma fırsatını verecektir. Örneğin bir ürün satın alacaksa kullanıcı, detaylı bir araştırma yapmak isteyecektir. SEO çalışmalarında her arama yaptıklarında orada olacağınız için daha çok ziyaretçi çekebilirsiniz. Reklam seçeneğinde ise bu durum böyle olmamaktadır. Aynı aramalarda aynı reklamlar gösterilmeyeceği için reklamınız daha az gözükecektir.
  • Adwords yapay bir sistemdir. Açıkçası paranız var olduğu kadar başarılı olursunuz. SEO ise tamamen doğal bir sistem olup bütün işlemler organik olarak yürütülmektedir.
  • SEO çalışmaları kalıcı niteliktedir. SEO çalışmaları sayesinde kalıcı olabilir, daha başarılı olabilirsiniz. Adwords sistemi ise geçici bir özelliktedir. Bütçeniz bittiği noktada son bulacaktır. Adwords sistemi her ne kadar hızlı bir şekilde sonuç verse de uzun süreler boyunca üst sıralarda yer alamazsınız. Bu nedenle kalıcı şekilde varlığınızı sürdürmek istiyorsanız SEO çalışmaları yürütmelisiniz.

SEO Mu Adwords Mu Seçilmeli?

Yukarıdaki özelliklere ve farklara bakarak SEO ve Adwords arasında bir tercihte bulunabilirsiniz. Tercihte bulunurken bakacağınız kriterler, bütçe, maliyet, hız gibi kriterler olmaktadır. Eğer hız sizin için vazgeçilmez bir unsur ise Adwords sistemini tercih edebilirsiniz. Ama hız sizin için vazgeçilmez değilse ve kalıcılığı arıyorsanız daha uzun süre sürecek SEO çalışmalarını sürdürebilirsiniz. Bu şekilde başarıyı daha kalıcı hale getirebilirsiniz. Bu kriterler arasında iyice araştırma yaparak size en uygun olan sistemi tercih etmenizde fayda bulunmaktadır.

SEO ve Adwords farkları nedir merak edenler için detaylı bilgi vermeye çalıştık. Sizler de web siteniz için en uygun ve etkili yöntemleri seçmek istiyorsanız yazımızda, bu amaçla kullanılan önemli araçlar hakkında bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Kısa sürede web siteme yüksek trafik çekmek istediğimizde ne yapmam gerekir?

SEO, web sitelerinde uzun vadede etki göstermeye başlayan çalışmalardır. Birkaç hafta içinde yüksek bir trafik elde edemezsiniz. Ya da 1 yıllık bir çalışmanın sonunda bile ilk sıraya yükselmenizin bir garantisi yoktur. Kısa sürede fazla trafik istiyorsanız, Adwordds yardımı alabilirsiniz. Ama uzun süreli olarak bunun çok maliyetli olacağını unutmamanız gerekir.

SEO ve Adwords birlikte tercih edilebilir mi?

SEO ve Adwords tabi ki birlikte tercih edilebilir. Birçok büyük şirket ve marka zaten bu şekilde çalışmaktadır. SEO ile güçlendirilen ve organik bir sıra elde eden siteler, zaman zaman Adwords desteği de alarak sürekli trafik akışı elde edebilir.

Sitemi üst sıralara çıkardıktan sonra Adwords desteği almama gerek var mı?

Organik olarak sitenizi üst sıralara çıkardıktan sonra Adwords desteği almak tercihinize kalmış bir durumdur. Sürekli olarak bulunduğunuz sırayı korumak istiyorsanız, tabi ki almaya devam edebilirsiniz.

You May Also Like
popüler Linux komutları
Devamını Oku

En Popüler 20 Linux Komutu

İçindekiler Hide Linux Komutları Hakkında Genel BilgiNeden Linux Komutları Kullanmalısınız?Linux Kullanımının AvantajlarıLinux Öğrenmenin ÖnemiEn Popüler 20 Linux Komutu…
Wordpress SEO Eklentileri Nelerdir? - Gnet
Devamını Oku

WordPress SEO Eklentileri Nelerdir?

İçindekiler Hide WordPress SEO Eklentileri Nelerdir?WordPress SEO EklentileriYoast SEOThe SEO FrameworkAll in One SEO PackSquirrly SeoHepsi Bir Şema…
Footer Link Seo’ ya Etki Eder Mi? - Gnet
Devamını Oku

Footer Link Seo’ ya Etki Eder Mi?

SEO teknikleri; her geçen gün arasında yenileri eklenen adeta bir dehlizdir. Bu tekniklerin bir kısmı eskimiş ve artık…