İçerik Pazarlama Araçları Nelerdir?

dijital-icerik-pazarlamasi-nedir
içerik pazarlama nedir

Günümüzde geleneksel pazarlama yerini yeni pazarlama çeşitlerine bırakırken karşımıza son zamanların popüler pazarlama stratejilerinden biri olan içerik pazarlama yöntemi çıkıyor. Hedeflediğiniz kitleye doğrudan ulaşmak ve oluşturulan içerikler aracılığıyla hedef kitlenin ilgisini çekme prensibine dayanan bu yöntemde kullanabileceğiniz araçlardan bahsediyoruz. Bu araçları kullanarak daha verimli bir şekilde içerik pazarlaması yapabilirsiniz.

Metin İçerik Pazarlama Araçları

  • WordPress

Dünyada çok yayın bir şekilde kullanılan CMS (Content Manegement System – İçerik Yönetim Sistemi) olan bir araçtır. Yapılan bir araştırmanın sonucuna göre internet sitelerinin %30’u WordPress tabanlıdır.

Açık kaynak içerik yönetim sistemi olan WordPress bir internet sitesi kurmanızı ve barındırmanızı sağlıyor. İşinize uygun olarak basit kullanılabilir ara yüzü sayesinde web siteleri oluşturabilirsiniz. Oldukça özelleştirilebilir bir yapısı sayesinde blogger’lar tarafından fazlaca tercih ediliyor.

  • Yoast

SEO odaklı içerik üretmenizi sağlayan bir araçtır. SEO uyumlu içerik oluşturmanıza yardımcı olması sebebiyle böyle bir program içerik pazarlama yapmak isteyenlerin mutlaka göz atması gereken araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Bir içeriğin SEO uyumlu olabilmesi için yapılması gerekenleri söyleyen bu araç WordPress eklentilerinden biridir.

  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Yazılı bir biçimde içerik pazarlama yapmayı düşünüyorsanız, oluşturacağınız içerik her yönüyle harika olmalıdır. Oluşturduğunuz içeriğin ön plana çıkabilmesi için anahtar kelime kullanmalı ve bu anahtar kelimeleri iyi optimize etmelisiniz. Bu noktada Google’ın anahtar kelime planlayıcısını kullanabilirsiniz. Bu araç sayesinde doğru anahtar kelimeler seçebilir ve anahtar kelimelerle ilgili analizlere ulaşabilirsiniz.

Görsel İçerik Pazarlama Araçları

  • Canva

Görsel içerik oluşturma aracı olan Canva, kullanıcılarına yüksek kaliteli görseller sunmaktadır. Sosyal medya siteleri ile de uyumlu olan bu araç, paylaşacağınız resimleri düzenlemenize olanak sağlıyor.

  • Pexels

Yüksek kaliteli görseller sunan ücretsiz görsel platformdur. Telif hakkı sıkıntısı da yaratmayan araç herkese açık paylaşımlar sunuyor.

  • Adobe Photoshop

Sunduğu profesyonel kullanımı ile görüntüleri istediğiniz gibi düzenleyebilir, yeni görüntüler oluşturabilir, farklı görüntüler kullanarak tek bir görsel elde edebilirsiniz. Photoshop konusunda uzman olmanız durumunda görsel içerik pazarlama anlamında iyi bir yol kat etmiş olursunuz.

icerik pazarlama

Video İçerik Pazarlama Araçları

  • Vidyard

İnternet sitenizde videolardan oluşan içerikleri saklamanızı, hedef kitleniz ile paylaşmanızı ve içeriğinizi video aracılığıyla tanıtmanızı sağlayan bir video içerik pazarlama platformudur. Analiz yapmanızı da sağlayan araç, birçok hizmeti sunmakta.

  • Loom

Oldukça kolay kullanımıyla ekran videoları oluşturmanızı ve bunları düzenleyip paylaşmanızı sağlayan bir araçtır.

  • InVideo

Çarpıcı bir biçimde pazarlama videoları oluşturmanızı sağlayan bir araçtır. Oluşturduğunuz videoları düzenleme imkânı da sunuyor. Herhangi teknik bir bilgiye sahip olmadan video düzenleme işlemlerini yapabilirsiniz.

Stok Görsel / Video İçerik Pazarlama Araçları

  • Pablo By Buffer: Ücretsiz bir araçtır. Sosyal medya ve bloglar için idealdir. İçerisinde pek çok stok görseli mevcut olup dilerseniz kendiniz de yükleme yapabilirsiniz.
  • Canva: Bünyesinde yer alan şablonları seçebilir ya da kendi görselinizi yükleyebilirsiniz. Sürükle bırak özelliğiyle kısa sürede düzenleme yapmak mümkündür.
  • Placeit: Web sitenizde de mobil uygulamalarınızda da kullanabileceğiniz pek çok mobk-up şablon bulunmaktadır. Ücretsiz görsellerin tamamı 600 * 800 pikseldir. Daha yüksek çözünürlüğe sahip olan – daha büyük görseller için ek ödeme yapmalısınız.
  • Piktochart: Yaratıcı içerikler oluşturmak için idealdir. Ücretsiz kullanımdaki tek format seçeneği png’dir. Diğer formatlar için ödeme yapmanızı istemektedir.
  • Venngage: Harita, restoran menüsü, ikonlar, raporlar ve davetiyeler oluşturmak için mükemmel bir seçim. Çalışmanızı kaydederek dilediğiniz platformda yayınlama yapabilirsiniz.
  • HubSpot: İnografik hazırlamak için iyi bir seçim. Sadece 10 dakika içerisinde İnografik düzenleyebilirsiniz.
  • ThingLink: İnteraktif görseller hazırlayabilir, görselinizin dilediğiniz kısmına link ekleyebilir, metinler yazabilirsiniz.
You May Also Like
search a domain
Devamını Oku

Domain Sorgulama Nasıl Yapılır?

İçindekiler Hide Domain Sorgulama Nedir ve Neden Önemlidir?Domain Sorgulama Nasıl Yapılır?GNET AvantajlarıGNET Alan Adı Sorgulama İşlemi Nasıl Yapılır?Sorgulama…
Web Sitesi Yönlendirme İşlemi Nasıl Yapılır? - Gnet
Devamını Oku

Web Sitesi Yönlendirme İşlemi Nasıl Yapılır?

İçindekiler Hide Yönlendirme Nedir?Kontrol Panelinden Yönlendirme İşlemi YapmaYönlendirme İşlemini Denetlemek Yönlendirme işlemi birçok web sitesi sahibinin gerçekleştirdiği işlemlerden…
E-ticaret danışmanlık hizmetleri nelerdir? - Gnet
Devamını Oku

E-ticaret danışmanlık hizmetleri nelerdir?

İçindekiler Hide E-Ticaret Danışmanlığı Hangi Hizmetleri Kapsar?E-Ticaret Danışmanlık Ajansı mı Uzmanla mı Çalışılmalı?E Ticaret Uzmanıyla Çalışmanın Avantajları Nelerdir?E…
wordpress hosting
Devamını Oku

WordPress Hosting Nedir?

İçindekiler Hide WordPress Hosting Nedir?WordPress Hosting’in Temelleri: Avantajları ve ÖnemiEn İyi WordPress Hosting Sağlayıcıları: Karşılaştırmalı AnalizWordPress Hosting FiyatlarıWordPress…
blog nedir?
Devamını Oku

Blog Nedir?

İçindekiler Hide Blog Nedir?Blog OluşturmaBlog YazmaBlog Dünyasına Giriş: Blogların Evrimi ve İşlevleriBlogların EvrimiBlogların İşlevleriBlog İçerikleri ve YönetimiBlog SEO…